filmekről, sorozatokról, könyvekről, játékokról

Rövid vélemények

Paula Hawkins - Lány a vonaton

A könyv

2015. augusztus 27. - Szoke_Kiss_Marton

Nem nagyon emlékszem olyan könyvre aminek az első 1/3-át ennyire utáltam volna, hogy aztán a végére teljesen megforduljon a véleményem és egy nagyon-nagyon jó könyvnek tartsam. A Lány a vonaton pedig ilyen.

Eleve nagyon bátran indít: A könyv három nő és három férfi körül bonyolódik (a sztori a három nő szemszögéből van elmesélve, váltakozva), és nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy mindegyik egytől-egyig elbaszott a maga módján. Mármint nem a megírásuk, hanem a jellemük, a karakterük. Mindegyiknek van valami defektje (talán egy kivételével, de psszt) és emiatt nagyon szenvedtem a könyv elején. Nem lehet igazából egyik karaktert sem megkedvelni és a legvégére is csak oda fogunk kilyukadni, hogy egyiküket-másikukat legalább megértjük – ha meg nem is szeretjük. Ez szerintem roppant bátor alaphelyzet, mert úgy lesz egyre izgalmasabb a történet, hogy igazából nem izgultam senkiért, és nem is igazán drukkoltam senkiért.

Eleinte az is zavart, hogy az egész sztori egy nagyon-nagyon zárt rendszerben bonyolódik, és még a három elbeszélő narrálása is végig ugyanazon visszatérő témák körül bonyolódik, amit az elején az író gyengeségének gondoltam, de aztán fokozatosan döbbentem rá, hogy valójában egy zseniálisan, kerek egészre komponált keretet látok, ami nem enged semmilyen elhajlásnak, vagy mellékágnak: Paula Hawkins rettenetesen átgondolt történetszövése, valójában egy biztos kézzel végigvezetett tűpontos krimi, és pszichológiai regény is egyben.

Külön érdekesség, amit még megfigyeltem, hogy a három főszereplő jellemét nagyban az határozza meg, milyen viszonyban van az életük a gyerekvállalással. A három nő mind egy-egy eset, és ezek mind fontos részét – sőt, szerves részét – képezik a történetnek.

Szóval összességében nagyon tetszett a könyv, nagyon egyetértek a felhajtással ami körülötte van, megérdemel minden figyelmet, amit mostanában kap. 10/10 nálam.

A Rövid vélemények blog írása a hobbim, ha dolgozok, főleg illusztrációkat készítek. Itt tudsz megnézni egy rövid válogatást a rajzaimból!

covers_338177.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rovidvelemenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr547739490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása