filmekről, sorozatokról, könyvekről, játékokról

Rövid vélemények

Stephen King - Minden sötét, csillag sehol

2015. augusztus 27. - Szoke_Kiss_Marton

Olyan szinten leszek spoiler mentes, hogy semmi olyat nem írok le, ami az első 30 oldal után történik az egyes novellákban (kisregényekben)

1922
A leghosszabb, 200 oldalas novella a kötetben, egy család életét mutatja be 1922-ben, amikor is egy apa, a fiát is belerángatva megöli a feleségét, vagyonféltésből. A történet az ezt követő 20 vagy 30 évet mutatja be, mi lesz az apa és a fiú életével a szörnyű tett után. Megrázó sztori, a gyilkosságnál konkrétan olyan rosszul voltam, mint legutoljára az Amerikai Psycho idevágó részeinél, az utána következő pokoljárás pedig rátelepszik az emberre olvasás közben – tulajdonképpen feloldozás, amikor véget ér a történet.

A dagadt sofőr
Nagyon-nagyon jó elbeszélés ami a megerőszakolt nőknek állít emléket, ennek az elszenvedett tettnek az útóhatásait tárja az olvasó elé, borzasztó lélekbemarkolóan és reálisank tetszően. A második legjobb történet a kötetben, végig együttérez az áldozattal és annak gondolataival az olvasó, miközben kíméletlen kritikája is annak, hogyan viszonyul a társadalom egy része a megerőszakolt nőkhöz.

Hosszabbítás jutányos áron
Nyúlfarknyi, alig 50 oldalas sztori ami a végére rettenetesen felgyorsul, az elbeszélés léptékében. Látszik, hogy ebből akár regény is lehetett volna, de az ötlet csak annyira foglalkoztatta Kinget, hogy néhány napot szánjon rá az életéből, ne fél évet. Valahol jó is így, egynek jó volt.

Egy jó házasság
Aztazistenit!!! Na ez… Na ez hosszú idő óta a legjobb dolog amit olvastam. 150 oldal, ha ez még novellának számít, az egyik legjobb novella amit valaha olvastam, de regénynek sem lenne utolsó. Nem akarok lelőni semmit a sztoriból, egy házaspárról szól, de olyan izgalmas, hogy este, amikor már nem olvashattam lámpafénynél, a telefon kijelzőjével világítottam a lapokat és reggel, alig hogy kinyitottam a szemem, nyitottam ki a könyvet és le sem raktam addig amíg ki nem végeztem. Lehet tévedek, de ilyet legutoljára tizenévesen csináltam a Harry Potter könyveket olvasva. Nagyon nehéz sztori, nagyon elgondolkodtató és – ha ez nem lenne már nyilvánvaló – L-E-T-E-H-E-T-E-T-L-E-N.

A Rövid vélemények blog írása a hobbim, ha dolgozok, főleg illusztrációkat készítek. Itt tudsz megnézni egy rövid válogatást a rajzaimból!

Rövid véleményem pár másik Stephen King könyvről:

Rémálmok bazára
Joyland
Minden Haláli
Tóparti kísértetek

covers_265874.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rovidvelemenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr107738700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása