filmekről, sorozatokról, könyvekről, játékokról

Rövid vélemények

Stephen King - Rémálmok bazára

2016. június 13. - Szoke_Kiss_Marton

A 81-es mérföldkőnél
Korrekt kis rémmese egy emberevő autóról. Jó kezdése a kötetnek, semmi megterhelő, semmi meglepő jeligére.

Prémium Harmónia
Csak egy sketch, egy villanás, de pont emiatt működik. Nem akar több lenni egy rövid életképnél.

Batman és Robin hajba kap
Kedves történet, váratlan befejezéssel.

A dűne
Talán a legjobb novella a kötetben, rémisztgetésben mindenesetre biztos, hogy az élen jár. Remek történet, jó ötelet alapján, még jobb befejezéssel. Elgondolkodtam rajta, nekem hogy befolyásolta volna az a dűne az életemet.

A kis görény
Ez nekem kifejezetten nem jött át. Sokkal érdekesebb lett volna, ha nem egy természetfeletti lényről, hanem egy igazi kis görényről szólt volna, bár gondolom akkor nehezebben lehetett volna az olvasó torkán lenyomni a „gyerekgyilkosságot”.

A kivégzés
Ezt valahol már olvastam. Aki megmondja, hol olvashattam ezt korábban, kap tőlem egy csokit! Egyébként nagyon jó történet.

A csonttemplom
Nem olvastam el, nem szeretem a kortárs verseket.

Morál
Érdekes kísérlet arról, hogyan változtatja meg az embert a bűn, illetve mi kell ahhoz, hogy kitörjön belőlünk valami rossz, ami esetleg mindig ott lappangott, csak nem kapott teret.

Utóélet
Ez is az egyik kedvencem, érdekes ötlet arról, mi vár ránk a halál után. Talán a téma, talán az ötlet miatt, de sokat gondolkodtam utánna ezen a novellán.

Ur
Az Amazon webáruháznak a Kindle könyvolvasót promotálandó írta King ezt a kis történetet, szóval minden adott lenne, hogy egy izzadságszagú, marketing bullshittet kapjunk, mégis épp az ellenkezője történt. Az egyik legérdekesebb történet a könyvben, ötletben nálam simán az első. Olvastam volna sokkal tovább is.

Herman Wouk még él
King egész egyszerűen zseniális élethűséggel, beleéléssel és empátiával tudja megfesteni a társadalom szegényebb rétegeinek életét (is). Ez az izgalmas ebben a történetben. Nyomasztó, ugyanakkor mélyen elgondolkodtató is, aki fogékony az ilyesmire.

Gyengélkedik
Brrrrrrrr! Mint egy késő őszi széllökés, cidri!

Blokád Billy
Sosem érdekelt a baseball, valószínűleg már nem is fog, de azért ez a történet ennek ellenére is teljesen értékelhető.

Miszter Cukifalat
Ismét egy érdekes gondolat a halálról.

Tommy
Lásd „A csonttemplom”

A kínok zöld istenkéje
King természetesen a szupergazdagok észjárását is ismeri, ebben a történetben talán ez a legérdekesebb.

Az a busz egy másik világ
Az egyetlen novella, ami kifejezetten nem tetszett.

Gyászjelentések
Death Note FTW!!! Jöhetett volna regényben is!

Részeg tűzijáték
Valahol ez egy kedves, de elszomorító történet az emberi gyarlóságról. Nekem nagyon tetszett!

Nyári mennydörgés
Egy sima posztapokaliptikus sketch, szerintem csak azért íródott, hogy legyen mivel lezárni a kötetet. Ettől függetlenül van atmoszférája.

A Rövid vélemények blog írása a hobbim, ha dolgozok, főleg illusztrációkat készítek. Itt tudsz megnézni egy rövid válogatást a rajzaimból!

Rövid véleményem pár másik Stephen King könyvről:

Joyland
Minden Haláli
Minden sötét, csillag sehol
Tóparti kísértetek

remalmok.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rovidvelemenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr648806020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása